DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Önbüro Hizmetleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 104
Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı; önbüro departmanının otel organizasyon yapısı içindeki yeri ve uygulamaları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Önbüro departmanında çalışan kişilerin görev ve sorumluluklarının kavranmasını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Önbüro departmanının organizasyon şemasını ve bu departmanda çalışanların görevleri ile diğer bölümler arasında ilişkiyi kavrayabilecektir.
  • Misafir giriş ve çıkış işlemlerinde gerçekleşen süreci açıklayabilecektir.
  • Otelin doluluk oranlarını ve oda fiyatını hesaplayabilecektir.
  • Önbüroda kullanılan yabacı terimleri ve önbüroda kullanılan form ve donanımların içerik ve işlevlerini kavrayabilecektir.
  • Önbüro departmanında karşılaşılan olası sorunlara çözüm üretebilecektir.
Ders Tanımı Ders kapsamında otel işletmelerindeki önbüro departmanının otel organizasyon yapısı içindeki yeri, önemi, görev ve sorumlulukları anlatılır. Ders; önbüro departmanında kullanılan rezervasyon süreci, giriş ve çıkış işlemleri, oda fiyat hesaplamaları ve otel gelir yönetimi konularını kapsayacak şekilde detaylı olarak incelenir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Önbüro Departmanının Organizasyonu Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 1-45
3 Önbüro Departmanının Diğer Departmanlarla İlişkisi Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 79-102
4 Konuk Giriş Öncesi Hazırlıkları Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 103-121
5 Konukları Karşılama Ders Materyalleri
6 Konuğun Odaya Çıkarılması Ders Materyalleri
7 Vize Ders Materyalleri
8 Konuğun Çıkış İşlemleri Öncesi Yapılan Hazırlıklar Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 145-183
9 Rezervasyon, Oda Blokajı, Fazla Rezervasyon Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 202-233
10 Oda Satış Teknikleri Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 247-265
11 Gün Sonunda Yapılması Gereken Kontroller Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 268-294
12 Rapoarlama İşlemleri Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 296-306
13 Konuğun Karşılaşabileceği Olağandışı Durumlar ve Çözüm Önerileri Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 352-365, Örnek Olaylar
14 Konuğun Karşılaşabileceği Olağandışı Durumlar ve Çözüm Önerileri Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık sf. 352-365, Örnek Olaylar
15 Genel Değerlendirme Ders Materyalleri
16 Final
Ders Kitabı Nevzat Eraslan, Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi, Detay Yayıncılık
Önerilen Okumalar/Materyaller Gökhan Çolak, Önbüro Hizmetleri, Murathan Yayınevi, 2012. Yrd. Doç. Dr. Ayhan Gökdeniz, Yrd. Doç. Dr. Yakup Dinç, Önbüro Operasyonları ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2011.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
10
    Toplam
103

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

X
5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

X
6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

X
7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

X
9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

X
11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

X
12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

X
13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest